چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

قیمت هر اونس طلا امروز با یک‌درصد افزایش به ۱۲۹۲ دلار و یک سنت رسید و به بالاترین رقم طی ۷ هفته گذشته رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا احتمال افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده و ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم در 7 ماه گذشته رسانده است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم طی 7 هفته گذشته رسید.

دلیل دیگری که موجب شده تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بازار طلا به‌عنوان یک بازار امن شتاب کنند، عدم قطعیت ناشی از در پیش بودن نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، انتخابات در انگلیس و حضور جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی در کمیته سنا برای ارائه پاره‌ای توضیحات است.

کاهش ارزش دلار موجب ارزان‌تر شدن فلز زرد برای دارندگان ارزهای غیردلاری می‌شود. اما افزایش نرخ بهره موجب تقویت دلار می‌شود و احتمالاً تاثیری منفی بر قیمت طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با یک درصد افزایش به 1292 دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد امروز تا رقم 1293 دلار و 67 سنت بالا رفت.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.9 درصد افزایش به 1294 دلار و 50 سنت رسید.

سم لافلین، تاجر بازار طلا گفت: «تحولات ژئوپولیتیک متعددی که در راه است همچنان موجب تقویت تقاضا برای طلا خواهد شد».

در حالی که آشفتگی‌های سیاسی در آمریکا تردیدهایی را در مورد توانایی ترامپ برای تصویب طرح محرک اقتصادی مورد نظرش به وجود آورده و موجب کاهش ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شده، قیمت فلز زرد نسبت به رقم 1213 دلار و 81 سنتی که در اوایل ماه می به ثبت رسیده بود، بیش از 6 درصد رشد کرده است.

انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا موجب شده تا سرمایه گذاران دیگر همچون گذشته از افزایش سریع نرخ بهره در آمریکا مطمئن نباشند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.