چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بعد از تنش‌های سیاسی در منطقه ارزش دلار کاهش یافته و قیمت نفت هم بیشتر شده است و در پی آن تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد.

محمد کشتی آرای افزود: در چند روز گذشته به طور متوسط 20 دلار افزایش قیمت طلا داشتیم که بیشترین افزایش قیمت هم دیروز 15 دلار بوده است. وی ادامه داد: افزایش قیمت طلا ناشی از تنش‌های سیاسی منطقه و کاهش ارزش دلار بوده و با کاهش ارزش دلار ارزش ریال در داخل کشور بالا رفته و افزایش قیمت‌های جهانی تأثیری در قیمت‌های داخلی ما نداشته است. کشتی آرای افزود: نکته جالب اینجاست که با وجود افزایش قیمت جهانی و به خاطر ثبات اقتصادی موجود در کشور قیمت طلا در داخل کشور ما افزایش چندانی نداشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت:در چند روز گذشته شاخص‌های اقتصادی در کشورهای غربی به ویژه آمریکا نگران کننده بود و این امر سبب کاهش ارزش دلار و همچنین افزایش قیمت جهانی طلا بوده است. وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی طلا میل به افزایش دارد، افزود: در بازارهای داخلی به خاطر ثباتی که وجود دارد قیمت‌ها افزایش چندانی نداشته است. کشتی آرای گفت: با توجه به شرایط کشور و در ماه جاری، کاهش تقاضا را در برخی از قطعات کوچک سکه داریم و قیمت آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: اگر ارزش دلار کاهش پیدا نمی‌کرد با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا ما شاهد افزایش قیمت سکه بیش از 44 هزار تومان در داخل کشور می‌بودیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین گفت: مالیات بر ارزش افزوده طلا باعث تعطیلی بسیاری از واحد‌ها شده و داد و ستد‌ها را به حداقل رسانده است و این قانون باید اصلاح شود. وی ادامه داد: این قانون بعد از ماه مبارک رمضان در مجلس بررسی می‌شود و دولت پیشنهاد 3 درصدی را برای این قانون دارد، ولی ما معتقدیم که مالیات بر ارزش افزوده باید از اصل طلا حذف شود و گرفتن مالیات از روی اصل طلا در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

کشتی آرای افزود: کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا به نفع صنعت، صنف طلا فروشان، اقتصاد و اشتغال زایی است.

وی با اشاره به اینکه کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا تأثیری بر روی قیمت طلا ندارد، گفت: این کاهش باعث رونق کسب و کار و صنعت طلا می‌شود؛ بنابراین گزارش هر اونس طلا امروز هزار و 289 دلار، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 1800 هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون و 206 هزار تومان، نیم سکه 631 هزار تومان، ربع سکه 361 هزار تومان، سکه یک گرمی 250 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 1155 هزار تومان در بازار معامله شد.

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.