پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

آیا اونس طلا در محدوده ١٢٦٠ دلار باقی می‌ماند؟ این سوالی است که بسیاری از فعالان بازار طلا این روزها به دنبال جواب برای آن می‌گردند.

به گزارش بانکداران ۲۴،درحالی که پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت پیش از آغاز هفته جدید میلادی نشان می‌داد و اکثر کارشناسان و سرمایه‌گذاران، انتظار رشد ارزش فلز زرد را داشتند، اونس طلا که دوشنبه، همزمان با تعطیلی بازارهای مالی چین، بریتانیا و امریکا، با تنها یک دلار رشد به بهای ١٢٦٨ دلار رسیده بود، صبح سه‌شنبه به سوی ابتدای محدوده ١٢٦٠٠ دلار حرکت کرد. صبح روز سه‌شنبه، نگرانی‌های مالی مربوط به یونان و ایتالیا، شاخص‌های سهام را کاهشی و درنتیجه خرید طلا را افزایشی کرد. اما با افت یورو در نتیجه نگرانی‌های اروپایی، دلار نگرانی‌های سیاسی مربوط به کاخ سفید را موقتا فراموش کرد تا رشد شاخص دلار، طلا را تحت فشار قرار دهد. اونس طلا روز سه‌شنبه تا قیمت ١٢٥٩ دلار هم پایین رفت و در ساعت ٨ عصر به وقت تهران که این گزارش نهایی می‌شد، بهای آن به ١٢٦٣دلار رسید. گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز کاری هفته رقم خورده باشد.

به نوشته اعتماد،تعطیلی برخی بازارها در روز دوشنبه باعث آرام‌تر شدن روندها شد. شاخص دلار در این روز دست نخورده ماند و اونس نوسان اندکی را تجربه کرد. روز دوشنبه هم نگرانی‌ها درباره وضعیت بانک‌های ایتالیا و همچنین کارزار انتخاباتی بریتانیا، بورس‌ها را تحت فشار گذاشت و همزمان خبر آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی نیز جلب‌توجه کرد. با وجود اثرگذاری این عوامل افزایشی، اونس تحت‌فشار رشد شاخص دلار در ساعات ابتدایی روز و افت بهای نفت خام بود و نتیجه همه اینها رشد یک دلاری اونس بود. اونس روز سه‌شنبه را با همان بهای ١٢٦٨ دلار آغاز کرد اما بعد به سوی مرز ١٢٦٠ دلار حرکت کرد. در واقع صبح سه‌شنبه، نگرانی‌های موجود کمکی به طلا نکرد. درحالی که مذاکرات بین یونان و نهادهای بین‌المللی برای اعطای کمک‌های مالی جدید ادامه دارد، بحران بدهی آتن سرمایه‌گذاران بین‌المللی را به‌شدت نگران کرده است.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.