پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶

رییس کانون صرافان در خصوص شرایط بازار ارز بعد از انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری گفت: تعیین قیمت ارز در بازار تحت هر شرایطی با مکانیزم عرضه و تقاضا صورت می گیرد و شرایط چند وقت اخیر هیچ گونه تاثیری بر شرایط بازار نداشت. البته در آینده جامعه صرافان کما فی السابق از برنامه ها و سیاست های دولت که منجر به شفافیت بیشتر در بازار بشود، استقبال می کند و در این مسیر پیشگام و همراه دولت خواهد بود.

مجتهدی با بیان اینکه تک نرخی کردن ارز می تواند برای بخش های اقتصادی مختلف شرایط بهینه ای فراهم کند، تاکید کرد: چنانچه دولت دوازدهم در تداوم سیاست تعامل با جهان حرکت کند و تحریم های بانکی بر طرف شود و در داخل هم زمینه تک نرخی کردن ارز فراهم شود، به طور حتم در سال های آینده شاهد شرایط بهتری در اقتصاد کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: یکی از اولویت هایی که توجه به آن در دولت آینده احساس می شود، فرهنگ سازی در خصوص پرداخت مالیات و دریافت فاکتور رسمی است. چرا که برای جایگزینی درآمد مالیاتی به جای درآمد نفتی بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ سازی در زمینه مالیات است. که البته نباید فشاری غیر منطقی به اقشار مختلف وارد گردد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.