پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹

بعد از تسلط دموکرات ها بر سنا، دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح حدود ۳ ساله خود قرار گرفت.

به نقل از رویترز، دلار پس از آنکه دموکرات ها کنترل سنای ایالات متحده را به دست آوردند، دلار نزدیک به کمترین سطح حدود سه سال گذشته قرار گرفت و زمینه را برای محرک مالی بزرگ تری تحت نظارت رئیس جمهور جو بایدن فراهم کرد.

با هجوم حامیان دونالد ترامپ به کاپیتول هیل، بازارهای ارز تا حدود زیادی با وجود آشفتگی در واشنگتن آشفته نبودند. عموماً تحلیل گران تصور می کنند که سنا با کنترل دموکرات ها برای رشد اقتصادی در سطح جهانی و در نتیجه برای بیشتر دارایی های دارای ریسک، مثبت است، اما برای اوراق قرضه و دلار منفی است در حالی که بودجه و کسری تجاری ایالات متحده بیشتر می شود.

شاخص دلار در تجارت آسیا با افزایش ۰.۱ درصدی به ۸۹.۴۴۴ رسید، اما هنوز نزدیک به پایین ترین سطح یک شبه خود یعنی ۸۹.۲۰۶ قرار داشت، سطحی که از مارس ۲۰۱۸ مشاهده نشده است. به گفته یک استراتژیست ارشد: دلار در برابر ارزهایی مانند دلار استرالیا و بازارهای نو ظهور ضعیف تر خواهد ماند، که در صورت مثبت بودن احساس خطر، سود می برند.

در عین حال، بازده بالاتر خزانه داری باید به سود دلار در برابر یورو و ین باشد، زیرا دلار از توانایی بالقوه بهبود اقتصادی ایالات متحده در دوران بایدن برخوردار نیست. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری در ۱.۰۴۵۶ درصد بود، پس از صعود به ۱.۰۵۴ درصد روز چهارشنبه برای اولین بار از زمان ضرب وشتم بازار از اواسط ماه مارس.

دلار استرالیا پس از رسیدن به بالاترین رقم تقریبا سه ساله ۷۸.۱۹۵ روز چهارشنبه، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۷.۹۵۰ سنت ایالات متحده رسید. یورو پس از صعود به ۱.۲۳۴۹ دلار در چهارشنبه برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۸، عمدتا در ۱.۲۳۲۶۰ دلار ثابت بود.

دلار پس از آنکه برای اولین بار از ماه مارس در برابر ین به ۱۰۲.۵۹۵ کاهش یافت، ۰.۱ درصد کاهش داشت و به ۱۰۳.۱۴۵ ین رسید. اما پس از سقوط تقریباً ۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ برای شاخص دلار و افت حتی ۰.۹ درصدی در سال جدید، ممکن است واحد پول ایالات متحده تا حدی از بازپرداخت یک تجارت شلوغ بازبماند.

پس از اعلام مقامات چینی برای سرعت پایین تر سود، یوان تا حد زیادی ثابت و برابر ۶.۴۵۹۶ در هر دلار بود. طبق اظهارات روز چهارشنبه، اداره امور ارزی خارجه (SAFE) به دنبال افزایش حدود ۱۰ درصدی دلار از ماه می گذشته به دلیل بازگشت اقتصادی چین به بهبودی ازهمه گیری جهان بوده است.

پوند انگلیس با ادامه روند نزولی در بالاترین سطح تقریباً سه ساله ۱.۳۷۰۳ دلار روز دوشنبه، ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱.۳۵۸۹ دلار رسید. روز پنج شنبه بیت کوین با بالاترین رقم در ۳۷۴۰۰ دلار قرار گرفت و از اواسط ماه مارس ۸۰۰ درصد افزایش یافت. آخرین بار با قیمت ۳۷۳۳۵ دلار معامله شد.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.