سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱

مطابق بررسی های شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، هشت کشور آمریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، اندونزی، عربستان سعودی و نیجریه طی ۱۰ سال آتی با رشد چشمگیر درآمدهای بخش توریسم در تولید ناخالص داخلی خود مواجه خواهند بود.

عربستان، پیشتاز صنعت توریسم در خاورمیانه بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، انتظار می رود بخش سفر و گردشگری در عربستان سعودی در دهه آینده به طور متوسط سالانه ۱۱ درصد رشد کند و این کشور را به سریع ترین این حوزه در خاورمیانه تبدیل کند.

پاندمی کرونا پیش از پاندمی کرونا، سهم سفر و گردشگری عربستان سعودی در تولید | ناخالص داخلی ۹/۷ درصد در سال ۲۰۱۹ بود که به ۶/۶ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافت که نشان دهنده زیان چشمگیر ۳۴/۶ درصدی است، اما تا سال ۲۰۲۳، پس از ۲ سال رنج، سهم بخش سفر و گردشگری عربستان سعودی در اقتصاد ملی این کشور می تواند از سطوح قبل از ه مه گیری فراتر رود و پیش بینی می شود تا ۲ درصد بالاتر از سطح سال ۲۰۱۹ افزایش یابد.
گردشگری بدون شک یکی از ابعاد مهم اقتصاد این روزهاست، اما کشور ما با وجود پتانسیل بالا برای توسعه این صنعت، همچنان مشکلات بسیاری برای رقابت با سایر کشورها دارد.
شما فکر می کنید که گره کار در صنعت توریسم ایران کجاست؟

 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.