شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶

سفر به خارج از کشور تجربه ای جذاب و جالب است که می تواند شما را با تاریخ، فرهنگ های جدید و آشپزی بومی آشنا کند و در مورد دنیا چیزی جدید به شما بیاموزد.  اما، زمانی که به خارج از کشور سفر می کنید، نمی توانید همیشه از دلار آمریکا استفاده کنید. تهیه ارز خارجی می تواند راحت باشد اما باید آگاه باشید که کجا دلارهایتان تبدیل می کنید تا با نرخ نامناسب آن را تبدیل نکنید.

 

تبدیل ارز خارجی چگونه است؟

نرخ ارز خارجی مدام در حال نوسان است زیرا اقتصاد جهان بیست و چهار ساعت در هر روز فعال است. از آن جایی که اقتصاد قوی و ضعیف می شود، ارزها تورم و تقلیل را تجربه می کنند، کسری ها افزایش و کاهش می یابد و ارزش نسبی میان ارزها بالا و پایین می شود. نهادهای مالی، سرمایه گذاران و  دلالان به طور مداوم در حال خرید و فروش ارزها با میزان بسیار زیاد هستند، که نرخ ارز بازار کنونی میان دو ارز را ایجاد می کنند. به طور کلی، نرخ ارز در مقابل دلار آمریکا، پوند استرلینگ، یورو و فرانک سوییس گزارش می شود زیرا این ارزها با ثبات ترین و پر استفاده ترین ارزها در مبادلات تجاری هستند.

زمانی که به خارج سفر می کنید و می خواهید با ارز محلی چیزی خریداری کنید، معمولا مقدار نسبتا کمی از ارز را تبدیل می کنید و نرخ تبدیل بیشتری را پرداخت می کنید که تبدیل ارز می تواند سود کمتری ببرد. همه ارزها نرخ تبدیل یکسانی ندارند و کسب و کارهای مختلف از مسافران نیازمند در مناطق پرگردشگر بهره می برند تا سود نمایند.

 

بدترین نرخ در کجاست: فرودگاه

اولین جای نزدیکی که همه مسافران در کشور جدید به آن جا می روند پایانه فرودگاه است و این اولین جایی است که امکان تبدیل ارزوجود دارد. صرافی هایی که در فرودگاه قرار دارند می دانند که شما برای سوار اتوبوس، قطار یا تاکسی شدن نیاز به ارز محلی دارید، در نتیجه از موقعیت استفاده کرده و بدترین نرخ را به شما می دهند.

در صورت امکان با تهیه ارز این کشور از قبل از یک بانک محلی یا بانک مستقر در فرودگاه یا دستگاه خودپرداز (ATM) از این نوع تبدیل ارز خودداری کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بسیاری از کارت های اعتباری مبلغ اضافی ارز خارجی را پرداخت نمی کنند و اگر از چنین کارتی برای خرید استفاده کنید، نرخ بانک خودتان را دریافت می کنید.

ارز-فرودگاه-نرخ

 

نرخ های بد در کجا مشاهده می شود: صرافی ها

بعد از این که از فرودگاه بیرون آمدید، در فروشگاه، بازار یا یک منطقه گردشگری قرار می گیرید. صرافی ها در جایی که شما به آن ها نیاز دارید وارد عمل می شوند و از گردشگران استفاده می کنند تا سود ببرند. ممکن است صرافی ها نسبت به فرودگاه ها نرخ بهتری به شما پیشنهاد کنند. اگرچه نرخ آن ها بهتر است اما هنوز هم با پیشنهاد نامناسبی مواجه هستید.

 

بهترین نرخ ارز کجاست: دستگاه های خودپرداز و بانک های محلی

اگر می خواهید بهترین نرخ را بگیرید، به دنبال دستگاه های خودپرداز یا بانک محلی بگردید. بسیاری از بانک های خارجی دلارهای شما را با ارز محلی با نرخی بهتر از آن چه در هر جای دیگری می یابید تبدیل می کنند؛ همچنین می توانید برای خودداری از ماندن در صف به خودپردازها مراجعه کنید. مای بانک (My bank) دستگاه های خودپرداز تبدیل ارز دارد و هیچ هزینه ای برای استفاده از خودپرداز خارجی دریافت نمی کند، در نتیجه من اگر به پول نقد نیاز داشته باشم، کارت اعتباری ام را بیرون می آورم و نزدیک ترین خودپرداز بانکی را پیدا می کنم- نه خودپردازهای فروشگاه های بزرگ یا سوپرمارکت ها را- و با خیال آسوده بهترین نرخ را برای دلارهایم دریافت می کنم.

اگر دقت کنید، بسیاری از شهرهای بزرگ در تمام بخش های تجاری مرکزی، محله های شلوغ و فرودگاه ها بانک دارند. حتی اگر نیاز باشد که هزینه کمی را برای خودپرداز پرداخت کنید، می توانید با داشتن مقدار کافی پول نقد به راحتی از نرخ تبدیل ارز نامناسب فرودگاه ها یا صرافی ها رها شوید. اگر این برنامه را در پیش بگیرید، می توانید از سفرتان لذت ببرید و بیشتر از این که در مورد تبدیل ارز استرس داشته باشید، از سرگرمی ها لذت ببرید.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.